РОБОТА МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ

2017-2018  НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Педагогічні Читання, присвячені 99-річниці

з дня народження

 В.О. Сухомлинського
Мета:
- підвищення науково – методичного рівня професійної компетентності педагогів;
- залучення педагогічних працівників до вивчення та аналізу педагогічних та філософських поглядів В.Сухомлинського;
- забезпечення обміну професійним досвідом щодо використання ідей педагогіки В.О.Сухомлинського;
- залучення молодих спеціалістів до процесу вивчення, обговорення та аналізу філософських аспектів педагогічної спадщини В. Сухомлинського
Дата проведення: 03 жовтня 2017 року
Лейтмотив:
"Суспільство – це величезний дім, споруджений з маленьких  цеглин – сімей. Міцні цеглинки – міцний дім, крихкі цеглинки – це небезпечне для суспільства явище. …крихкість ця полягає в безвідповідальності.
Якщо у Вас  немає дітей – ви просто людина. Якщо ж у вас є   діти, ви тричі, чотири, тисячу разів людина…"В.О.Сухомлинський
Регламент роботи Читань:
13.50  - 14.00  - Реєстрація учасників, заповнення карток участі.
14.00 -14.10 - Урочисте відкриття Читань.
Фільм «Сонце В. О.Сухомлинського»
14.10 – 14.30 
1. Пріоритети освіти та сімейного виховання у ХХІ столітті. Інноваційні аспекти педагогічної системи В.О.Сухомлинського в світі Концепціїї Нової школи  - Бичівник А.В., вчитель початкових класів, «спеціаліст І категорії», «старший вчитель», керівник ШМО вчителів початкових класів
2. Гуманістичні ідеї В.О.Сухомлинського у вихованні учнівпочаткової школи. Родина, батьківство, дитина. – Фурса В.М., вчитель початкових класів, «спеціаліст І категорії», «старший вчитель»
 14.35 – 14.55 
3. Майстер-клас з учнями 1 класу. «Урок мовою серця: Я розповім тобі казку…» Стокалюк В.В., вчитель початкових класів, «спеціаліст ІІ категорії»Лейтмотив: «Дитину треба не заставляти, а навчати бути доброю – у цьому головне спрямування виховних дій  батьків».  В.О. Сухомлинський
15.00 – 15. 20
4. Майстер-клас збатьками та учнями 3 класу. «Сім'я і школа– два крила виховного процесу. Дитина та мистецтво. »Лейтмотив: «Дитина переважає нас силою почуттів. У сфері інтелекту як мінімум рівна нам, їй не вистачає лише досвіду» ( Януш Корчак)
15.20 -15.30 -  Вільний мікрофон
Музичний подарунок  від  Олексієнко Єлизавети
15.20-15.30 – Закриття Читань.
Збір  анкет зворотного  зв`язку, загальне фото.

Тема:  «Сім'я - лоно людської культури»





Тематика засідань методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2017-2018 навчальний рік
 







 















Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)    опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015р.;
2)    опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
3)    опрацювати Лист МОН України 1/9-413 від  27.07.2017 р. «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н. р.»;
4)    ознайомитися з Інформаційним повідомленням № б/н від 05.07.2017 р. про навчально-методичний комплект  «Початкова школа: виховання на цінностях – у двох частинах»;
5)    ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014р. № 806 «Про День захисника України»;
6)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014р. № 871 «Про День соборності України»;
7)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
8)    опрацювати лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;
9)    опрацювати лист МОН від 23.04.2015р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті  та примирення  і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;
10)         опрацювати літературу з проблеми національно-патріотичного виховання дитини молодшого шкільного віку, зокрема С.Ф.Русової, В.О.Сухомлинського, Г.Г.Ващенка, П.Д.Юркевича, М.Г.Стельмаховича, І.Д.Беха, О.Вишневського, Ю.Д.Руденка, О.Я.Савченко;
11) спланувати класні заходи, використовуючи рекомендації програми виховної роботи школи «Ключі до успіху» (ключ «Активність»);
12) підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо формування громадянської компетентності молодших школярів. 

План роботи
методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2017 – 2018 навчальний рік
           Завдання методичного об’єднання
вчителів початкових класі
1. Перехід на особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи в    організації роботи членів ШМО.
2. Створення умов для успішного впровадження нового освітнього стандарту на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
І. Діагностично-прогностичний напрям:
v створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;
v вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
v створення системи інформаційної підтримки, включаючи ресурси Інтернет;
v стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
v вдосконалення навчально-виховного процесу.
ІІ. Навчально-методичний  напрям:
v забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
v моделювання продуктивної технології інноваційного навчально-виховного процесу;
v теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення навчально-виховного процесу;
v використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
v методичний супровід атестації педагогічних кадрів.
ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
v підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
v координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
v розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
v планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.
        Організація самоосвітньої роботи вчителів
Якщо ви маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього світильники.
                               Томас Фуллер      
         Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
         Самоосвіта -  це свідомий рух
від:
         Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
         Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до:
         Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
         Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)

Завдання самоосвітньої роботи:
1)    вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;
2)    відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
3)    періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;
4)    удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
5)    систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
6)    підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.

Робота з молодими спеціалістами
та новими вчителями
                                                                Треба багато вчитися,   
                                                                щоб знати хоч трохи.
                                                                                                       Монтеск'є

1.    Ознайомитися з наказом про наставників для нових вчителів. (вересень)
2.    Вивчити запити нових вчителів. (вересень)
3.    Надавати необхідну методичну допомогу та підтримку новим вчителям; консультувати щодо правильного оформлення шкільної документації. (протягом навчального року)
4.    Взаємовідвідування  уроків і позакласних заходів, їх обговорення. (протягом року)
5.    Складання рекомендацій щодо самоосвіти. (жовтень)
6.    Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих знахідок інших вчителів. (протягом року)
7.    Залучення нових вчителів до методичної, громадської та інших видів роботи в школі. (протягом навчального року)
8.    Допомога у роботі з  "важкими" дітьми та сімями. (протягом року)
9.    Проаналізувати роботу нових вчителів. (травень)
     Робота з обдарованими та здібними учнями
У кожній людині - сонце. Тільки дайте йому світити.
                                               Сократ
1.     Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні ефективні технології навчання.
2.     Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».
3.     Продовжити практику складання учнівських порт фоліо, індивідуально-розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.
4.     Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у міських олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.
5.     Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів, залучити їх до активної участі у шкільному марафоні «Інтелект. Талант. Духовність.»
6.     Продовжити практику організації та проведення учнівських авторських виставок «Презентація таланту».
7.     Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.
8.     Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.
9.     Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.



 


 




ЗАХИСТА ПРОЕКТУ "НАРОДНІ КАЗКИ" 2А КЛАС





















Навчальні програми для початкової школи

Опис ключових змін до навчальних програм (1-4 класи)


Підручники для учнів 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів з українською, російською, кримськотатарською, молдовською, польською, румунською, угорською мовами навчання


Підручники для учнів 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів з українською, російською, кримськотатарською, молдовською, польською, румунською, угорською мовами навчання

Немає коментарів:

Дописати коментар